Monday, December 20, 2010

NEGERI PERAK JUGA AKAN KELUARKAN DINAR & DIRHAMNYA SENDIRI


Bismillahirahmanirrahim,

Kebelakangan ini semakin ramai yang telah sedar termasuk pemimpin2 politik betapa pentingnya untuk mengembalikan Dinar dan Dirham sebagai matawang tak kiralah fahaman politik mana yang penting Wang Sunnah ini mesti dikembalikan sebagai wang. Sebab apa seperti tulisan Sheikh Imran Husein yang wang kertas ini punca segala masalah umat didunia hari ini. Wang kertas tidak mempunyai intrisic value dan dicipta untuk menghambakan manusia ( enslave mankind) lagi menurun nilai dari masa ke semasa akibat inflasi. Seperti kata Dr M, dulu se aun emas dinilaikan dengan USD35 1/35 tapi sekarang seaun mencecah USD1400 1/1400. Jadi setiap wang kertas yang disimpan akan menyusut samalah seperti hasil kekayaan titik peluk kita dikikis oleh orang lain sedikit demi sedikit. Sedangkan kerajaan Amerika dengan mudah mencetak wang kertas lagi untuk kononnya merangsangkan ekonominya dan bailout bank-bank yang muflis. Dengan hasil wang kertas yang mudah dicetak oleh mereka, dengan mudah mereka membeli barangan hasil titik peluh kita yang kerja membanting tulang untuk sara hidup. Kerja siang malam untuk menaikkan taraf hidup keluarga kadang-kadang tiada masa bersama keluarga sedangkan mereka dengan mudah mendapatkannya menggunakan dolar mereka. Segala hasil kita dinilai rendah oleh mereka dengan kertas dolar mereka. Sebenarnya merakalah perompak kekayaan kita sebenar.

Alhamdulillah sekarang telah ada usaha untuk mengembalikan wang sunnah dinar dan dirham maka sama-samalah kita terus berjihad untuk mengembalikannya. Pada peringkat awal ini disyorkan kita membeli dan menyimpan dahulu dan guna sesama kita sehingga satu masa yang akan ditentukan oleh Allah s.w.t kita dapat menggunakan sepenuhnya. Insyaallah. Berikut petikan kenyataan Kerajaan Perak



Perak To Also Introduce Dinar, Dirham - BERNAMA
02.11.2010
Perak To Also Introduce Dinar, Dirham
Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir
KUALA LUMPUR, Nov 2 (Bernama) -- After Kelantan, Perak will become the second state in the country to introduce the gold dinar and silver dirham currency to give its people more savings options.
Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir said discussions on introducing this currency began two years ago and that it would be introduced in stages.
"We are also in the process of minting the gold dinar and silver dirham coins," he told Bernama after the World Usury Conference here Tuesday.
Asked whether the state would be using the Kelantan model for the currency, Zambry said the state would be using a different approach.
"Actually, we were the first to initiate the idea but Kelantan introduced the currency first but it is okay with us because it is a good thing," he said, adding, however, the currency would be subject to Bank Negara requirements. Earlier when disclosing the proposed project to the conference's participants, Zambry said Perak acknowledged that "gold is a good store of value".
He believed that since gold had played the role of money globally for centuries, its value was therefore expected to rise during a crisis.
"By putting some of their savings in gold and silver, the people can protect the value of their savings from depreciating.
"In the current hyper inflationary conditions, this would be truly a positive thing for the people," he said.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment